Search
Close this search box.

Kvalifikacijos keitimas ar naujas darbas: ką daryti, jei netenkina užimama pozicija?

Kvalifikacijos keitimas

Statistika rodo, kad apie darbo keitimą aktyviai galvoja keturi iš dešimties šalies darbuotojų. Visgi ekspertai pastebi, kad tokiais atvejais dažniausiai pakeičiama tik įmonė, o ne pati veikla. Realioms permainoms būtina savo stiprybių, prioritetų ir norų analizė, o ją atlikus neretai paaiškėja, kad darbuotojui visai nereikia ieškoti naujos darbo vietos. 

Ar jums patinka tai, ką darote?

Permainų alkio priežastys ekspertams yra pakankamai gerai žinomos. Šalia noro uždirbti daugiau ar pakilti karjeros laiptais būtina paminėti ir žmogiškuosius faktorius – toksišką darbo aplinką, monotoniją, profesinio augimo galimybių stoką.

Rytis Jurkėnas, „egoPERFECTUS“ ir „Kalba.lt“ vadovas bei profesionalus karjeros konsultantas, karjeros pokyčių siekiantiems klientams visada pataria galvoti ne apie konkrečią poziciją, o apie pačią veiklą ir jos teikiamą pasitenkinimą. Anot jo, daugeliui žmonių raktas į sėkmę yra daryti tai, kam jie turi įgimtus polinkius ir talentus.

„Atrodo tokia banalybė – daryti tai, kas patinka ir sekasi. Kai kalbuosi su žmonėmis, kurie daro pokytį, visada pradedame nuo analizės, kas netinka dabartinėje veikloje. Šalia pinigų, pripažinimo, įvertinimo yra ir paprastas klausimas „ar man patinka tai, ką aš darau“. Jeigu tu darai tai, kas tau patinka ir sekasi, tai, kaip taisyklė, atsiras ir visa kita“, – teigia pašnekovas.

Daug metų su privačiais klientais dirbęs Artur Kisiel patirtį kaupė keliose skirtingose pozicijose. Galiausiai pernai savo karjerą jis pasuko verslo pusėn ir tapo draudimo bendrovės BTA verslo klientų departamento direktoriumi. Anot jo, naujoji kryptis paprasčiausiai labiau atitiko jo asmenybę.

„Bendraujant su privačiais klientais labai daug lemia emocijos. Reikalingas aukštas empatijos lygis, todėl vieniems darbuotojams būna lengviau, o kitiems prireikia daugiau praktikos. Tuo metu verslo klientų segmente labai svarbus tikslumas. Klientai labiausiai vertina tavo žinias ir kompetencijas. Tai visai kitas segmentas. Galiu pasakyti, kad tas tikslumas, profesionalumas ir platesnis galimybių spektras man tiesiog labiau tinka“, – teigia pašnekovas.

Darbdavio užduotis – pasiūlyti alternatyvius kelius

A. Kisiel pastebi, kad keisdami darbą žmonės paprastai pakeičia tik darbovietę. Pati jų veikla išlieka tokia pati. Tokiais atvejais pokyčiai toli gražu ne visada išeina į naudą. Galvojančius apie permainas jis ragina visų pirma patikrinti augimo galimybes esamame darbe.

„Pastebėjau, kad įmonėse neretai bijoma kalbėti apie norą keisti darbo specifiką. Tai didžiulė klaida. Jeigu tau patinka vidinė kultūra, kolegos, struktūra, darbo grafikas ir pan., tai kam dirbtinai stumti save iš komforto zonos? Ypač jeigu turi galimybę tęsti darbą kitoje srityje“, – svarsto jis.

Jam pritaria ir R. Jurkėnas. Specialistas ragina įmones atkreipti ypatingą dėmesį į vieną didžiausių, bet retai aptariamų skaudulių. Kiekvienoje komandoje yra puikių specialistų, kurie užauga ir turi potencialo tapti vadovais, nors neturi tam reikalingų savybių. Tokiu būdu įmonė praranda ir specialistą, ir vadovą. Šios problemos priežastis – nesugebėjimas įsivaizduoti alternatyvos augimui aukštyn. Realybėje ja gali tapti horizontalus tobulėjimas.  

„Čia labai padeda vadinamosios talentų programos. Jas kuriant svarbiausia pagalvoti apie išplėstines veiklas – mokymus, papildomas galimybes išbandyti save, pasireikšti. Privalu investuoti į savęs pažinimo kompetencijas ir sudaryti specialistams galimybę pasimatuoti vienas ar kitas pareigas. Viskas prasideda nuo pagalbos žmonėms suprasti savo potencialą“, – dėsto karjeros konsultantas.

Kaip atpažinti aukšto lygio kompaniją

A. Kisiel sako, kad reikia nebijoti prašyti pagalbos ir pokyčių. Aukšto lygio kompaniją, pasak pašnekovo, atpažinsi ir iš to, kad joje visada bus profesionali žmogiškųjų išteklių komanda, padėsianti rasti atsakymus į tokio pobūdžio klausimus.

„Galbūt paaiškės, kad darbe galite judėti šiek tiek kita linkme, o galbūt horizontaliai judėti įmonės viduje. Man labai patinka pas mus esanti bendradarbiavimo ir komunikavimo kultūra. Visada stengiuosi ja pasinaudoti. Visiems svarstantiems palinkėčiau nebijoti iššūkių, mokymosi, ėjimo į naują sferą, smalsumo, noro patirti gyvenime kažką naujo“, – sako BTA verslo klientų departamento direktorius.

TAIP PAT SKAITYKITE