Search
Close this search box.

Prie stalo bėgs net nevalgiausi vaikai: grįžimo į mokyklą proga – meksikietiškas patiekalas „Chilaquiles“

Chilaquiles

Patiekus tokius pysručius vaikų tikrai nereikės vaikytis su šaukštu, nes retas nemėgsta meksikietiškų traškučių. Su daugybe sveikatai palankių priedų – kiaušiniais, avokadais, žolelėmis, sūriu ir mėgstamu padažu jie virsta puikiu ryto patiekalu. Be to, tokiems ekonomiškiems pusryčiams galite panaudoti ir šaldytuve užsigulėjusius daržovių ar mėsos likučius. Sveikatai palankios mitybos konsultantė, gydytoja dietologė dr. Edita Gavelienė pažymi, kad avokadai yra puikus karotinoidų, svarbių regėjimui, šaltinis, o mokinukų akims artėjant rugsėjui teks tikrai nemažas krūvis. Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva pataria, kaip išsirinkti kokybiškus avokadus, kur juos laikyti ir kaip greičiau sunokinti namuose.

Avokaduose randami steroliai slopina lėtinius uždegimus

Žodis „chilaquiles“ kilęs iš centrinėje Meksikoje paplitusios nahuatlių kalbos žodžio, kuris reiškia „mirkytas čili“. Šviežiai iškepti tortilijų traškučiai lengvai pamirkomi čili padaže ir patiekiami su įvairiais priedais, tarp kurių yra ir lietuvių jau pamėgti avokadai.

Pasak gydytojos dietologės dr. Editos Gavelienės, avokadai turi net 30 iš maždaug 40-ies žmogui būtinų maisto medžiagų, kurias reikia suvartoti per parą: „Kai kas vengia avokadų dėl didesnio riebalų kiekio, bet tai – geri, augalinės kilmės riebalai, kuriuose daug polinesočiųjų omega-3 riebalų rūgščių, itin naudingų mūsų organizmui. Žinoma, nereikėtų jų valgyti be saiko, be to, dėl kryžminės alerginės reakcijos pavojaus avokadų turėtų vengti žmonės, alergiški melionams, arbūzams ar moliūgams.“ 

Avokadai praturtina ir paįvairina mūsų mitybą, juose taip pat yra vitaminų C bei E, mineralų: kalio, cinko, mangano, seleno. Be to, gausu folio rūgšties, kuri svarbi baltymų apykaitai – ji būtina ne tik besilaukiančioms moterims, bet ir kitiems suaugusiems, vaikams. Be to, avokaduose yra augalinių sterolių – tai medžiagos, svarbios lėtinių uždegimų slopinimui. Na, o karotinoidai svarbūs mūsų regėjimui“, – vardina gydytoja dietologė E. Gavelienė ir priduria, kad sveikatai palanki mityba yra įvairi ir saikinga, neišskirianti nė vieno, net ir labai naudingo produkto.

Norite sunokinti – užberkite ryžiais 

Kartais iš parduotuvės parsinešame kietus avokadus, nes nerandame minkštesnių. Tokiu atveju nededame jų į šaldytuvą, o laikome kambario temperatūroje ir laukiame, kol natūraliai prinoks. Daugeliui žinomas būdas, kad jie greičiau sunoktų – palaikyti saulėje arba įdėti į popierinį maišelį kartu su bananais ar obuoliais, tačiau prekybos tinklo „Rimi“ komercijos operacijų vadovė Olga Suchočeva rekomenduoja dar vieną triuką: „Mažiau žinomas nokinimo būdas – užberkite avokadą ryžių kruopomis ir kelioms dienoms palikite dubenyje.“ 

Jei planuojate avokadą valgyti tą pačią ar sekančią dieną, rinkitės minkštą, bet ne per minkštą – jį paspaudus, odelėje neturėtų likti įdubimo. Jei norite jį laikyti ilgiau, rinkitės kietą, bet laikykite ne šaldytuve, o kambario temperatūroje. Tik tuo atveju, jei planuojate sunokusius avokadus palaikyti ilgesnį laiką, dėkite juos į šaldytuvą – taip pristabdysite jų nokimą.

Anot O. Suchočevos, geriausia parduotuvėje rinktis tokius avokadus, kurie neturi įtrūkimų ar didelių tamsių dėmių, reiškiančių, kad jie pernokę: „Norintys mėgautis avokadais juos įsigydami pigiau, gali tai padaryti iš anksto planuodami pirkinius ir pasinaudodami akcijomis bei „Mano Rimi“ lojalumo programa, suteikiančia asmeninius pasiūlymus, papildomas nuolaidas arba kaupimą nuo išleistos sumos.“ 

Kulinarijos technologai siūlo improvizuoti: gardinti patiekalą bet kuriomis turimomis žolelėmis ir daržovėmis, o sūrį bei padažą rinktis pagal skonį.

RECEPTAS 

Tradicinis meksikietiškas pusryčių patiekalas „Chilaquiles“ 

Patiekalui reikės: 

Padažo su pomidorais – „Selection by Rimi“ padažas makaronams su maskarponės sūriu ir

gražgarstėmis – 1,50 € / 350 g (su „Rimi“ lojalumo kortele);

Kukurūzų tortilijų – meksikietiškos tortilijos „TEX MEX“, 3,59 € / 371g; 

1/4 puodelio smulkinto mocarelos sūrio – sūris „Rimi Mozzarella“, 45 % rieb; 1,05 € / 125g; 

1/4 puodelio smulkinto kietojo sūrio – kietasis tarkuotas sūris „Rimi“ 1,35 € / 80g;

1/4 puodelio šviežių kalendros lapelių – fasuota kalendra 1,19 € / 20g; 

1 avokado – avokadas, 0,89 € / 1 vnt;

¼ šaukštelio druskos;

aliejaus kepimui.

Kaip gaminti: 

  1. Skardą arba didelę lėkštę išklokite popieriniais rankšluosčiais. Sudėkite 8 kukurūzų tortilijas ir supjaustykite jas ketvirčiais.
  2. Didelėje keptuvėje įkaitinkite aliejų. Sudėkite po du sluoksnius tortilijų ketvirčių ir kepkite, prireikus apversdami, kol lengvai paruduos ir šiek tiek apskrus: maždaug po 1 minutę iš kiekvienos pusės. Perkelkite tortilijų ketvirčius į popieriniu rankšluosčiu išklotą lėkštę, kad susigertų aliejaus perteklius. Pakartokite su likusiais tortilijų ketvirčiais.
  3. Puode pašildykite padažą.
  4. Tortilijų traškučius padalykite į dvi dideles lėkštes, apipilkite juos šiltu padažu, apibarstykite sūriais, šviežiais kalendros lapeliais, kubeliais pjaustytais avokadais. 

Skanaus!

TAIP PAT SKAITYKITE